..and she turned water into wine.

Juchů! Nesmím se nechat strhnout pocitem, že jsem mega – boss, ale ..to byla jízda. Na zkoušce jsem strávila příjemných 6 hodin – test začal od dvou, v 19.53 jsem opouštěla ústav, takže ho nějakou dobu nechci ani vidět, ale…aspoň to stálo za to.

851559_641023119246633_1516572202_n

 

Vstupní test jsem napsala ještě s malou bodovou rezervou, ačkoli z něj muselo naprosto jasně vyplynout, které kapitolky biochemie jsem se rozhodla přeskočit. A nebylo jich úplně málo, tentokrát, poníženě přiznávám. Z těch 136 otázek jsem sice aspoň jednou viděla všechny, ale stylem “fosforibosyldifosfátsyntháza, hydroxymethylglutaryl-koenzym A-reduktáza? Nah.” ..říkala jsem si, že se radši naučím pořádně něco jinýho. Odvážný. V tom testu se to projevilo. 😀  No. Pak jsme si losovali, k jakému zkoušejícímu půjdeme. Byl to předtermín, takže jich bylo jen 5. 3 hodní a 2..ne tak hodní. Aspoň jak se tradovalo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Takže ke komu jsem šla? 😀 Samozřejmě k jednomu z těch dvou. Povídalo se, že se ptají na všechno všecičko, že je nezajímá jen to, co si člověk vytáhnul, ale jak to má propojený se vším ostatním atd atd. No. Trochu sucho v puse, ale říkala jsem si, že už jsem kolikrát šla k někomu “špatnému” a nebylo to vůbec tak hrozný. (To je mojí aurou, pozn. red.) Když nás ale asistent odváděl k pracovně zkoušejícího a utrousil poznámku, že teda být námi, šel by radši ke komukoli jinému, moc nám to nepřidalo. 😀 Navíc mě dorazilo, když jsem v pánovi v letech, který vyrazil ze dveří jak tornádo, poznala člověka, před kterým jsem ještě před půl hodinou na chodbě pronášela peprné výroky o tom, jak nic neumím a jestli si vytáhnu nějak debilní puriny nebo pyrimidiny, tak s tím praštím a půjdu…prima. 😀 Nějak jsem si ho na té chodbě nevšímala, v té chvíli. 😀 Ale nevadí, nevadí, nenechme se rozložit. 😀 První šel na řadu nějakej kluk a když ani po 2 HODINÁCH nevyšel, došlo nám, že to dnes bude nadýl. 😀 Tak jsem se pak už cpala, abych šla na řadu třetí, což většinou nedělám, ale to se fakt nedalo. Vytáhla jsem si blbý otázky. Fakt. Jakože..naštěstí teda takový, který jsem viděla. Ale debilní. Hodně ošklivých vzorců a názvů, do toho pár matematických vzorců a pak jeden seznam (vitaminy rozpustné ve vodě. Ani jsem se nenamáhala si je projít, protože jsem si říkala, že je vymyslím. Silly girl. :D)

No, session jsme zahájili matematikou. Bomba. “No, tak mi odstraňte ten logaritmus a upravte to, jak by to vypadalo v těle!” …Eh. No. Tož jsem se snažila a nakonec jsem to upravila, jak to bylo v těle. To ho viditelně potěšilo, protože když chtěl v podstatě podobnou věc po mojí předchůdkyni, vzdala to. To já ne. This is Sparta. 😀 Druhá otázka byly ošklivé vzorce a názvy. Vzpomněla jsem si asi na šest ze třiceti a na přípravě jsem si řekla, že to risknu a budu prostě mluvit o tom, jak to probíhá obecně a vypíchnu základy a že se po mně třeba ani žádná přeměna 17 – alfa – dehydroepiandrosteronu na jakousi jinou sračku chtít nebude. 😀 Jako…chtěl toho po mně trochu víc, než bylo příjemný, ale rozumně a když už jsem se teda pustila do popisu tý jediný přeměny, kterou jsem znala (cholesterol na testosteron), pravil, že si k tomu otevře učebnici, protože si to taky moc nepamatuje. Sympa.

No, vitaminy, to byla trošku ostuda. Bohužel jsem si u B-komplexu nepamatovala, jestli je riboflavin B3 nebo B6 nebo B-cokoli, tak jsem to opět neříkala a jejich účinek jsem tak nějak shrnula do jedný věty, protože jsem si opět nepamatovala, co jednotlivej dělá – beri-beri? To bylo tak jediný. O jejich chemický struktuře jsem toho taky věděla prachmálo, ale vypadalo to, že to je opět otázka, která pana zkoušejícího moc neuspokojuje, takže jsem se přesunuli k té poslední. (Tahají se 4 otázky ze čtyř okruhů biochemie. 🙂 ) Poslední okruh je genetika, z níž jsem v zimě dostala Áčko. 😀 No, nevypadalo to na to. Už během přípravy jsem věděla, že cosi okecávám, sáhodlouze, ale že si nemůžu vybavit ten jeden hlavní systém, který je tam zásadní. Takže problém. Ale zasáhla boží moc a vybavilo se mi to ne na přípravě, ale přesně ve chvíli, kdy se mě na to pan zkoušející zeptal. On byl teda boží sám o sobě, celou dobu mu koukalo z očí, že je mu úplně jasný, že se to snažím okecat, protože si nemůžu vzpomenout a podezřívám ho, že si to docela užíval, jak se tam svíjím. 😀 Ale hlavně se mě ptal na věci okolo, aby zjistil, jestli to mám propojený s různou další problematikou, takže pověsti nelhaly. Ale když viděl, že člověk přemýšlí a něco nakonec vymyslí, byl příjemnej, nebyla jsem nijak zvlášť nervózní, nebyl žádnej hnusnej i když jsem si nevzpomněla nebo řekla něco špatně. Což je teda téměř ve fázovým kontrastu s tím, co říkaly ostatní holky – prý byl strašnej, nepříjemnej, prý říkal, že to je hrozný, jaktože to nemůžou vymyslet a tak. Takže bych řekla, že se u něj prostě měli líp lidi jako já, kteří si sice nepamatovali ty hrůzonázvy, ale zase přece jenom trochu chápali podstatu těch dějů. Tím nechci říct, že je jeden z těch přístupů lepší, to asi ne, u jinýho zkoušejícího bych na to asi dojela, ale zrovna u něj to hrálo v můj prospěch. Takže po hodině a půl, co mě zkoušel, se mě zeptal, jestli chci nějakou doplňující otázku. Že to mám mezi A a B, že mu přijde, že mam fajn rozhled, tak jak chci. A já, vyčerpanec, řekla, že děkuju, ale radši už bych šla domů, že toho mám už nad hlavu, po šesti hodinách. Tak mi popřál štěstí a šla jsem. 🙂

Teď zpětně si říkám, že jsem to možná mohla zkusit, přece jen, aspoň bych si podržela šanci na prospěchový stipko, ale zase…tři zkoušky přede mnou, z toho ta jedna děsná děsivá, takže..se asi nic nestalo. A aspoň jsem stihla dojet na rozlučku kamarádky, co jede na půl roku do Emeriky. 🙂

Tak jsem se odměnila. Za 60Kč i s poštou, od Avonu, neberte to. 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teď za pět dní dělám zápočet z předmětu, o kterým nevím ani k jakému patří ústavu, protože přednášky byly od 7.15 a to jsem prostě nezvládla. 😀 Tak jsem zvědavá. A pak za měsíc…fyziologie. Strašák numero duo. A pak ošetřovatelství a praxe v Nemocnici Na Homolce. Jupíjej, to bude zas v alejích mrtvol. 😀

Ajšínek byl z toho učení taky celej tumpachovej.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

~ by zuuuz on May 29, 2013.

Leave a Reply

 
